הפקת סרט גיוס משקיעים
אחד האתגרים הגדולים ביותר כיום הוא גיוס משקיעים לפיתוח מוצר או שירות: גופים ממסדים, קרנות הון סיכון ועוד.
משקיעים לא מרבים להשקיע את כספם בכל מקום, הם זהירים מאוד ושוקלים את צעדיהם היטב לפני השקעות חדשות, ולכן יש צורך להנכיח להם את הסיבות שבגינן כדאי להם להשקיע את כספם במוצר הספציפי הזה.
כמו כן, מרביתם משקיעים בהשקעות המשך בלבד, לאחר שהחברה התבססה ואין סיכונים פוטנציאליים.
אחת מהדרכים הפופולריות לגיוס משקיעים הינה הפקה של סרט, אשר ממחיש להם מדוע כדאי להם להשקיע את הכסף שלהם דווקא עבור המטרה המסוימת הזו.
חושבים על הפקת סרט גיוס משקיעים? ריכזנו עבורכם מידע חשוב בנושא.
דרכים ישנות לגיוס משקיעים
הדרך שהייתה נהוגה בעבר לגיוס משקיעים היא הכנת מצגת מרשימה, הכוללת כמה עשרות שקפים שמפרטים הרבה מעבר למידע הבסיסי הדרוש ואפקטים אודיו – וויזואליים.
בהתחלה אכן היה לזה אפקט מעניין, אולם עם הזמן המצגות של כל היזמים הפכו דומות זו לזו, עד שכבר לא היה משהו מקורי או ייחודי שהרשים במיוחד את המשקיעים.
תרומתו של סרט הפקה לגיוס משקיעים
סרט הפקה מסייע בהעברת מסרים תכליתית, ברורה, ממוקדת ומקצועית.
בניגוד לדרך הישנה, כאן יש אפשרות לחדש ולהתחדש כל הזמן, תוך שימוש באלמנטים ייחודיים ומשחק עם אורך הסרט.
אין ספק שזה לא מהווה תחליף לפגישה שתתקיים בדלתיים סגורות בין המשקיע לבין היזם, אולם הסרט אכן עוזר במתן היכרות בסיסית עם מהות היזמות ואת התשתית לסיבת ההשקעה.
את סרט ההפקה נוהגים לשלוח למשקיע כלינק לסרט שמוגן בסיסמא, אשר מגן על המידע הרגיש במידה ויש כזה, לשלוח אותו כקובץ או להעלות אותו לאתרים ויראליים כמו יוטיוב וכו’.
טיפים ליצירת סרט הפקה לגיוס משקיעים
- האורך האידיאלי של סרט הפקה הוא 2-4 דקות.
- לפני הפקת הסרט חשוב להבין את הצורך עליו עונה המוצר.
- במהלך הסרט חשוב להנגיש את השימוש בשירות או במוצר המשווק, כך שכולם יוכלו להבין את התכלית שלו.
- הסרט חייב להציג את אופן השימוש בשירות או במוצר באופן הפשוט ביותר.
- חשוב להעביר לצופה בסרט את יתרונותיו המרכזיים של המוצר, כך שיוכל להעריך את התועלת הפוטנציאלית שלו ממנו בשוק היעד.
- פנייה לחברות מובילות בתחום, כמו Visual 3D, להן ידע מקצועי נרחב בתחום ההפקה. חשוב שההפקה תהיה מקצועית, וכן גם המוצר יוצג במקצוענות ולא בחובבנות.